Altex, cel mai mare retailer de electronice si electrocasnice din Romania, detinut de omul de afaceri Dan Ostahie, a renuntat la cel de-al treilea brand tactic, Digit'up, in urma interesului redus al consumatorilor fata de acest concept.
Reteaua de magazine Digit'up, specializata in segmentul IT&C si al serviciilor conexe, a fost lansata la finalul anului 2007 si urma sa fie dezvoltata la nivel national intr-un interval de trei ani.
"Dupa primele semnale inregistrate, deschiderea pietei fata de noul concept propus ne-a determinat sa optam pentru sistarea acestuia pentru o perioada determinata de evolutia pietei", a declarat Iuliana Marcu, director de relatii publice al Altex.
Digit'up a fost conceput ca un magazin de proximitate, cu o suprafata medie de vanzare de 100 de metri patrati, care comercializa articole IT&C, GSM, foto - video si servicii de conectare GSM sau internet de mare viteza. Digit'up promova in exclusivitate serviciile furnizorului de internet de mare viteza IPTV si de telefonie fixa Romapel, iar vanzarile estimate pentru 2008 erau de 30 de milioane de euro.
Marcu a explicat ca reteaua ar fi necesitat o sustinere financiara pe o perioada minima de doi ani pana la atingerea unei mase critice a veniturilor din servicii de tip abonament.
Consumul din segmentul de electronice si electrocasnice s-a redus, potrivit companiilor din industrie, incepand cu luna octombrie a anului trecut pana in prezent cu o medie de 20%, comparativ cu acelasi interval anterior.
Potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei la lansarea Digit'up, dezvoltarea retelei pana la 100 de unitati intr-un interval de 3-5 ani, din care 50 de locatii in 2008, in orase cu minim 30.000 de locuitori, implica investitii de 5 milioane de euro. "Conceptul Digit'up a fost un experiment derulat in ultimul trimestru al 2007 - prima jumatate a anului 2