Pentru a putea sa patrunda pe piata, firmele care produc printuri de mici si mari dimensiuni au inceput prin a oferi preturi medii. Dupa fidelizarea clientilor raportul calitate-pret a crescut, iar marjele de profit pe care producatorii de printuri le practica variaza intre 10 si 30%.
Alexandru Catalin Mihaescu a infiintat in 2004 impreuna cu sotia compania de productie de bannere Immad Group Management. "Nu a fost deloc cum ne-am asteptat. Eu si sotia ne-am gandit cum sa incepem sa ne descurcam singuri si sincer m-a inspirat un articol chiar de la rubrica 'Afaceri de la zero'", a declarat el.
Antreprenorii nu aveau deloc experienta in domeniu, intrucat Catalin Mihaescu avea numai 22 de ani, iar sotia sa 20 cand au demarat afacerea.
Pentru a nu da faliment, s-au orientat si catre productia de site-uri si au transformat compania in agentie de publicitate. "Investitia initiala a constat in achizitia unui calculator, ne-am facut carti de vizita, iar ulterior tipografia cu care colaboram ne-a oferit gratuit pliantele de prezentare. Abia dupa o perioada am apelat la credite de investitii si leasing", a adaugat el.
Ulterior, agentia de publicitate s-a transformat in firma de productie, oferind preturile medii practicate pe aceasta piata. Compania produce printuri de mari dimensiuni si site-uri. "Preturile produselor pe care le realizam sunt la limita, pentru ca am patruns pe piata pe criterii strict economice, pornind de la ideea ca trebuie sa avem cel mai bun raport calitate-pret", a adaugat el.
Pentru un print outdoor pe hartie preturile pornesc de la 4,5 euro/mp, iar pretul pentru realizarea unui site poate ajunge la 2.000 de euro.
Gasirea primilor clienti a fost un proces costisitor si de lunga durata. "Sotia mergea pe la firme si incerca sa vanda produsele si serviciile noastre. Dupa sase luni nu vandusem nimic. Apoi gheata s-