» Politia Rutiera nu pare dornica sa cumpere radare proprii astfel incat consistentele venituri incasate pentru nerespectarea legii de catre vitezomani sa ajunga la stat, si nu in buzunarele private ale unor "baieti destepti".
» Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice va incepe mai multe controale in tara pentru a verifica legalitatea asocierilor dintre primarii si firmele furnizoare de radare.
Aparitia articolului "primariile rutiere jumulesc soferii cu 5 radare/km", in care aratam ca sute de localitati s-au pus pe facut bani asociindu-se cu firme private, instaland detectoare de viteza – si impartind amenzile incasate cu aceste societati comerciale –, a suscitat interesul cititorilor nostri, motiv pentru care am hotarat sa continuam investigatiile in acest caz.
Ne-am deplasat in orasul Insuratei, din judetul Braila, care a devenit renumit printre soferi, desi cele cinci radare ale sale, dintre care trei in cascada, sunt instalate abia de la sfarsitul lui februarie. Aici permisul auto se poate pierde in cinci minute daca intri in raza de actiune a radarelor cu o viteza mai mare decat limita de 50 km/ora. Micuta localitate, cu zeci de caini vagabonzi sfrijiti care se vantura printre picioarele oamenilor, are totusi un primar intreprinzator, sustin locuitorii. "Daca ne gaseste cu mizerie in fata portii, ne amendeaza.
Tot pentru amenzi a adus si radarele astea, care sunt ele bune, insa chiar pe noi ne-au prins prima data. Sa vedeti cati de pe aici au fost amendati!", ne spune Tudor Craif. Desi sta de-o viata in Insuratei, omul nu stie ca in orasul lui sa se fi produs accidente grave, cu morti, raniti sau mutilati: "N-au fost accidente, dar e bine ca acum sunt radare aici, ca pot sa mai traverseze si oamenii drumul cu cate un animal sau cu treburi. In plus, cei de la noi care sunt amen