» Monumentele vor fi protejate de campaniile publicitare agresive, precum cea din 2008 de la Statuia Pompierilor, cand ansamblul a fost acoperit de o geanta uriasa.
» Autoritatile au supus dezbaterii publice proiectul noului regulament pentru autorizarea publicitatii outdoor.
Reclamele mai mici sau mai mari, asezate oriunde au considerat mai profitabil firmele de publicitate, vor disparea, iar amplasarea lor se va putea face numai respectand anumite conditii, conform proiectului de hotarare initiat de edili. Documentul a intrat in dezbatere publica si a fost postat pe site-ul Primariei Capitalei. "Este vorba despre un proiect mai vechi care acum intra in dezbatere. O data cu discutiile legate de interzicerea mesh-urilor pe cladiri, s-a ajuns la concluzia ca ar trebui intocmit un regulament pentru intreaga publicitate outdoor. Sper sa nu dureze mai mult de doua luni pana va merge spre aprobare in CGMB. Trebuie sa facem o regula pe care sa o respecte toti pentru ca e o nebunie in oras, mai ales cand e campanie electorala sau sunt campanii la vreun produs", a declarat Calin Murg, presedintele de sedinta al Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB).
Zone libere de publicitate
Din momentul in care consilierii generali vor aproba proiectul referitor la noul regulament pentru publicitatea outdoor, firmele nu vor mai avea voie sa instaleze reclame pe sediile autoritatilor publice, pe gardurile cimitirelor, parcurilor sau pe copaci si nici pe obiectele de arta monumentala sau cladirile monument istoric. Astfel, se vor evita situatiile jenante precum cea de anul trecut, cand o geanta uriasa care facea reclama la o firma straina a acoperit Statuia Pompierilor si a fost data jos abia dupa ce toata lumea s-a scandalizat. Edilii au mai decis sa interzica orice forma de reclama atat pe domeniul public, cat si pe fatada cladirilor de p