» Republica Moldova a reusit ca in mai putin de un an sa construiasca un port la Giurgiulesti, la mila 72,2 a Dunarii, in zona de varsare a Prutului in Dunare.
» De o saptamana, au fost demarate croazierele pe Dunare si Marea Neagra, pe ruta Giurgiulesti-Istanbul-Giurgiulesti.
Giurgiulestiul era cunoscut, pana in urma cu o saptamana, doar ca localitate de frontiera din Republica Moldova, la granita tripla dintre Romania, Moldova si Ucraina. Aici, pe malul romanesc al Prutului, la cateva sute de metri de varsarea raului in Dunare, se afla Vama Galati-Rutier si Punctul de Contact Transfrontalier Romania-Moldova-Ucraina. De zilele trecute, Giugiulestiul este port martitim. Adica port la Dunarea maritima. Noul port a fost construit de autoritatile moldovene intr-un timp-record. "Republica Moldova a reusit sa construiasca timp de aproape un an un port maritim modern, care are capacitatea sa asigure acostarea navelor maritime de pasageri si de marfa cu o lungime de pana la 120 de metri.
Acest lucru, de asemenea, ofera cetatenilor moldoveni posibilitatea sa calatoreasca cu un transport ieftin, ecologic si confortabil, in statele din Bazinul Marii Negre, precum si Marea Mediterana. Terminalul petrolier si cel cerealier, care inca sunt in constructie impreuna cu portul de pasageri, vor constitui un nod comercial important in regiune si vor asigura transportarea diferitor marfuri pe cale maritima, feroviara si auto", a declarat la inaugurarea portului Igor Zaharia, seful Serviciului Transport Naval din cadrul Agentiei Transporturilor din Republica Moldova. Festivitatea a avut loc in prezenta presedintelui Republicii Moldova, Vladimir Voronin.
Incepand din 2005, la Giurgiulesti au fost efectuate investitii importante in construirea terminalului petrolier, in care au fost investite, pana in prezent, 35 milioane euro, si la te