In cel de-al treilea trimestru al lui 2008, compania a vandut peste 31.500 de unitati, obtinand o cota de piata de 11,4%, ceea ce reprezinta o crestere de la an la an de 127,2%.
Piata locala de PC-uri a atins in 2008 o valoare de peste 940 milioane dolari, cu 13% mai mult fata de anul anterior, cand a inregistrat 828,2 milioane dolari. Din punct de vedere al numarului de unitati vandute, piata romaneasca de PC-uri a crescut anul trecut cu 15% in volum, pana la 1,08 milioane de unitati de produse achizitionate, informeaza cercetarile IDC.
Tot din perspectiva volumului vanzarilor, primii trei clasati in topul celui de-al patrulea trimestru din 2008 au fost internationalii HP, Acer si Fujitsu-Siemens, a caror cota cumulata s-a ridicat la 43,5% din piata locala de PC-uri.
Laptopurile au saltat piata de PC-uri cu 13% in 2008
Cota de piata pe anul calendaristic 2008 a vendorului Fujitsu Siemens a fost de 9,6% pentru toate categoriile de produse. Referitor la asteptarile legate de acest aspect in 2009, “dat fiind faptul ca targetul nostru intern este independent de cota de piata, nu ne stabilim in prealabil un target pentru cota de piata, ci pentru venituri”, spun reprezentantii companiei.
Compania a lansat in toamna anului trecut nu mai putin de 14 noi modele de notebook-uri si 11 modele de PC-uri. Focusul pe piata IT din Romania pentru anul fiscal urmator va fi pe segmentul de servere si storage, iar la nivel general, trendul inclina spre dezvoltarea liniei de produse enterprise.
Din totalul vanzarilor de PC-uri in 2008, notebook-urile au avut o pondere de 45%, fata de 33% in anul anterior, iar desktop-urile au reprezentat 53%, fata de 66%, cat s-a inregistrat in 2007. Pe partea de notebook-uri si desktop-uri, balanta inclina in favoarea primelor, dupa cum arata IDC, si in acest an.
Subsidiara International Data Group (IDG), compa