Cea dintâi fază de construcţie a complexului Silver Mountain din Braşov a atras până acum investiţii de 28 de milioane de euro, din totalul de 300 de milioane necesare pentru întregul ansamblu. Termenul de finalizare al acestuia este deocamdată nesigur, depinzând de evoluţia situaţiei din piaţa imobiliară.Primele 100 de unităţi din totalul de 1.200 de locuinţe din cadrul proiectului sunt programate spre livrare până în luna decembrie a acestui an. Silver Mountain. Un proiect demarat în trombă la finele lui 2007, „anul de aur” al pieţei imobiliare autohtone, cu aspiraţia de a deveni o staţiune montană de talia Aspenului. Nu încape îndoială că planurile de dezvoltare a acestuia sunt impresionante.
Chiar şi o privire aruncată rapid la macheta lucrată în detaliu ce tronează la sediul INR Management reuşeşte să-ţi taie răsuflarea. Complexul turistic de lux, desfăşurat pe o suprafaţă de 70 de hectare, ar trebui să fie activ pe toată durata anului. Punctul principal de atracţie este terenul de golf cu 18 găuri, ce se va întinde pe 44 de hectare. Acesta se împleteşte cu o componentă rezidenţială semnificativă, ce include 1.200 de unităţi locative, precum şi un hotel dezvoltat sub brandul Radisson.
Gustav Bianu, managing directorul companiei, înşiră cu emfază toate serviciile ce urmează a fi oferite de complex, pentru a le oferi clienţilor „tot ce au nevoie” – de la clubul de golf şi spa, la posibilitatea de a zbura cu elicopterul şi aceea de a vizita, o grădină zoologică cu animale domestice. „Toate aceste lucruri vor crea un fel de sătuleţ absolut unic chiar pe harta europeană, îndrăznesc să spun. Cred cu foarte multă fermitate în unicitatea acestui produs imobiliar”, spune Bianu, sigur pe sine.
2011, deadline-ul de predare a primei faze
În faţa tuturor acestor planuri măreţe, o întrebare este imposibil de evitat: