Companiile care activeaza pe piata radiatoarelor de tip panou estimeaza o stagnare a volumului de vanzari la nivelul din 2008 de circa 1,8 milioane de unitati, echivalentul a 70-75 de milioane de euro.
Doar importatorii mai spera la cresteri de cateva procente, pe cand producatorii locali, loviti de oscilatia pretului otelului si accesul dificil la finantari, inclina spre conservarea businessului sau chiar spre lichidare, scrie lunarul Business Construct, care va aparea joi, 26 martie, impreuna cu ZF. Producatorii locali, care impreuna fac aproximativ 20% din volumul pietei, echivalentul a circa 350.000 de unitati, se uita cu teama la urmatoarele noua luni, fac previziuni de reducere a vanzarilor, ingheata investitiile si chiar evalueaza posibilitatea de a inchide fabricile.
Un nivel clar al evolutiei si al vanzarilor de radiatoare este necunoscut atat producatorilor, cat si importatorilor, intr-o piata care nu este monitorizata si este afectata puternic de inghetarea noilor dezvoltari imobiliare si a bugetelor destinate renovarilor locuintelor particulare.
"Am previzionat reducerea pietei europene si ne-am adaptat bugetele in functie de influentele din fiecare tara. Romania are inca un potential bun. Businessul nostru de aici depinde insa mult de piata imobilara si chiar si de bugetele familiilor pentru renovari, care s-au redus cu 20%", a declarat Elo Dhaene, directorul comercial al grupului Rettig ICC.
Rettig Romania, filiala locala a producatorului european de radiatoare Rettig ICC Group si cel mai mare importator local, a trasat doua directii pentru derularea afacerilor in 2009. "Este un buget realizat anul trecut, iar ajustarile finale vor avea loc in luna martie. Estimam, dat fiind contextul actual, ca bugetul pe 2009 se va mentine la nivelul celui din 2008, cu mentiunea ca este posibil sa depasim aceste estimari", a declarat Tu