Problema integrării şcolare a copiilor cu cerinţe speciale a fost dezbătută în cadrul unui simpozion organizat vineri, 20 martie, la Colegiul Tehnic „Aurel Vijoli“. Zeci de cadre didactice şi directori de la toate centrele similare din judeţ au luat parte la discuţii. Atracţia zilei a fost expoziţia realizată din obiectele artizanale confecţionate chiar de copiii din aceste centre.
Expoziţie de excepţie
Felicitări realizate din frunze, plante, conuri de brad, picturi pe sticlă, obiecte decorative din rădăcini şi crengi au fost doar câteva din lucrurile care au ieşit din mâinile copiilor cu nevoi speciale din întreg judeţul. „Am realizat această expoziţie împreună cu copiii, lucru foarte important pentru ei. În primul rând, pentru că învaţă foarte multe lucruri, lucrând. În al doilea rând, aceasta constituie pentru ei un fel de terapie, adică terapie ocupaţională; în al treilea rând, prin expoziţiile pe care le realizăm, copiii prind curaj, încredere în ei înşişi şi sunt văzuţi altfel în societate“, ne-a spus Viorica Poparad, directoarea Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Victoria.
Pentru prima oară
Expoziţia a fost organizată cu ocazia primul simpozion din judeţ dedicat copiilor din şcolile speciale. Iar Colegiul Tehnic „Aurel Vijoli“ a fost gazda acestei întâlniri. Profesori de la centrele din Victoria, Braşov, Codlea şi Făgăraş au discutat timp de mai multe ore despre problemele pe care le întâmpină, dar şi despre soluţiile viabile. Scopul întâlnirii a fost de fapt un schimb de experienţă între cadrele didactice.
„Pentru şcoala noastră, este o premieră şi, din câte aţi văzut, organizarea este foarte bună. Scopul acestui simpozion este un schimb de experienţă pentru că sunt prezenţi colegi din tot judeţul. Deja, din primele discuţii, am hotărât să facem o nouă expoziţie, cu ocazia Sărbătorilor de Paşti”, ne-a de