Vremurile se schimba, metodele de recrutare ale scolilor de business se schimba. Nu a fost niciodata usor sa convingi managerii romani ca au nevoie de un plus de informatie, de un pic de ajutor pentru a fi si mai buni, insa in prezent devine o adevarata provocare sa scoti pana la 35.000 de euro din buzunarul lor pentru a-i aduce in salile de clasa.
In fiecare an, progamele de Executive MBA (EMBA) atrag constant manageri si antreprenori din sectorul bancar, industria IT, telecomunicatii, servicii medicale, domeniul farmaceutic, observa Bianca Ioan, director de marketing al Asebuss, companie care ofera acest tip de program desfasurat pe o perioada de doi ani de zile, pe piata romaneasca.
Insa criza genereaza tendinte noi. Ioan estimeaza ca in urmatorul an va creste interesul fata de pregatirea profesionala a celor care provin din domenii afectate radical de criza economica, precum imobiliarele, auto, constructiile.
"Ne asteptam ca procesul de recrutare sa se desfasoare sub influenta schimbarilor din mediul economic, este probabil ca perioada necesara pentru luarea deciziei de inscriere sa creasca. Pe de alta parte, numarul participantilor la prezentarile de program este posibil sa creasca, in conditiile in care oamenii vor fi interesati sa afle care sunt avantajele urmarii unui program de pregatire complex, de tip Executive MBA, pe timp de criza", adauga Bianca Ioan.
Schimbarile de substanta in profilul candidatilor, dupa cum observa Dora Surugiu, Senior Programs Manager CEU Business School Romania, program lansat la Budapesta cu sponsorizarea lui George Soros, aduc si dificultati pentru vanzarea programelor de MBA catre companii pe timp de criza.
"Chiar daca si in anii trecuti am avut foarte multi studenti care si-au platit singuri taxele de scolarizare, anul acesta numarul lor a crescut semnificativ. A crescut si procentul suporta