Modelul a fost prezentat ieri, la Bucureşti, după premiera mondială de la Geneva. Duster, prima maşină-concept din istoria Dacia, a avut nevoie de un an de zile să ajungă de la stadiul de schiţă la varianta finală. Proiectul Duster a început cu un an în urmă, iar costurile totale ale dezvoltării conceptului au depăşit trei milioane de euro. Patrick Lecharpy, director design Amont Renault, a spus că totul a început printr-un concurs între designeri, etapă care a durat trei săptămâni.
Lecharpy a declarat, ieri, în deschiderea conferinţei de presă de prezentare a Duster la Bucureşti, că echipa care a desenat maşina trebuia să aibă în componenţă 30 de ingineri. Însă criza financiară a lovit şi în departamentul de desgin, aşa că din 30 de persoane nu au rămas decât 20.
Oficialul Renault a mai spus că, mai întâi au fost realizate două machete în mărime naturală, confecţionate din polistiren, iar ulterior a fost fabricat modelul final, din materiale mai rezistente. Înainte de a decide care schiţă va fi materializată, şefii Renault au avut de ales din peste 100 de modele pentru exterior şi dintre 50-60 de interior.
Următorul Logan, ales în câteva zile
Viitoarea generaţie Logan va fi concepută în proporţie de aproape 75% în România, iar conducerea Renault urmează să aleagă în câteva zile modelul care va înlocui actualul Logan, a declarat directorul Renault Tehnologie România, Philippe Prevel.
“Un minim realizabil este de 50%, însă noi ne-am fixat ca ţintă conceperea a aproape 75% în România pentru viitoarea generaţie Logan.
Ingineria şi designul pe care le coordonăm în România au avansat puternic”, a spus Prevel. Acesta a mai declarat că Loganul lansat în 2004 a fost conceput în proporţie de 10-20% în România, iar Sandero, de aproximativ 40%.
Întrebat când vor aproba oficialii