Bihorenii mai au până să scape de gropile din şosele. Bugetul estimat pentru acest an, pentru lucrările de întreţinere a drumurilor din judeţul Bihor, este de aproxi-mativ 11.600.000 de lei. Cu toate că sunt reparate de două ori pe an, drumurile bihorene nu arată deloc ca nişte şosele europene. Cauzele sunt deja foarte bine cunoscute. În primul rând, şoselele nu mai au demult capacitatea portantă să suporte traficul din ultimii ani. În al doilea rând, vremea nu-i ajută deloc pe cei care se ocupă cu întreţinerea şoselelor din judeţ. Cei care circulă pe DN 79 (Oradea - Arad) şi pe DN 19 (Oradea – Satu Mare) sunt de-a dreptul şocaţi că, în secolul vitezei, încă mai există drumuri pe care nu se poate circula cu mai mult de 20 km la oră.
Pline de gropi
În urmă cu câteva luni, drumurile amintite se aflau în stare decentă. După fiecare iarnă, apar şi craterele din şosele. „Sunt foarte nemulţumită de condiţiile în care trebuie să circulăm pe un drum european. Sunt din Baia-Mare şi locuiesc în Oradea, de obicei mergeam în vizită la părinţii mei cel puţin o dată la trei săptămâni, dar din cauza drumurilor proaste nu mai merg aşa des. Aşa ceva nu este normal, pe lângă că trebuie să conduc foarte încet sunt atâtea gropi, că nu le pot ocoli şi îmi distrug maşina”, ne-a declarat Raluca Mănucu, o orădeancă nemulţumită că-şi distruge maşina în drumurile din judeţ.
Reabilitate în trei ani
Potrivit şefului Secţiei de Drumuri Naţionale Oradea, inginer Corneliu Piţurcă, în aproximativ trei ani vor fi reabilitate trei drumuri importante din judeţul Bihor. DN 79 (Oradea - Arad) a fost deja predat spre execuţie unei firme din Italia, DN 19 (Oradea – Satu Mare) va fi predat în 26 martie 2009 unei alte firme străine şi DN 76 ( Oradea – Deva), care este încă în procedură de achiziţie.
„După reabilitarea acestor drumu