Cea mai frecventa greseala pe care o fac cei interesati sa urmeze un program de MBA sau Executive MBA vine din necorelarea asteptarilor proprii cu ceea ce ofera programul. De aici apar si cele mai multe nemultumiri ale absolventilor.
Fiecare scoala este diferita, iar ceea ce functioneaza in cazul unui program este foarte probabil sa nu aiba valoare intr-o alta situatie. Dorel Paraschiv, director adjunct al INDE, care ofera in parteneriat cu francezii de la CNAM unul din cele mai vechi programe de MBA de pe piata locala, crede ca un manager care intentioneaza sa se inscrie intr-un astfel de program trebuie sa fie atent la acreditari si la vizibilitatea internationala, la corpul profesoral, colegi si alumni. "Cea mai frecventa greseala pe care o fac cei interesati de un program de MBA sau EMBA consta in lipsa definirii unei prioritati in criteriile de cautare. Managerii care nu au potential de dezvoltare sunt cei care nu ar trebui sa se inscrie intr-un astfel de program", spune Paraschiv.
Structura in sine a programelor poate reprezenta un mic soc pentru managerii care nu au avut contact decat cu sistemul de invatamant pur romanesc, si acest lucru s-a intamplat cu multi ani in urma, in cele mai multe cazuri. "Romanii sunt invatati sa vina si sa scrie ca nebunii, iar la MBA se discuta. La inceput sunt putin nedumeriti, dar apoi incepe sa le placa", spune Gabriela Hartescu, deputy director al IntercollegeIBS,institutia partenera a City University of Seattle, care ofera un program de MBA la nivel local.
Un manager trebuie sa decida daca vrea sa opteze pentru un program full-time sau part-time, daca vrea sa porneasca un business propriu dupa absolvire, precum si contextul in care se vor desfasura studiile: un program cu un numar mare de studenti sau un program in care sunt inscrisi mai putini studenti si care este mai focusat pe crearea unei comu