În condiţiile în care autorităţile caută soluţii pentru a reeşalona datoriile IMM, băncile nu se prea întrec în a găsi rezolvare pentru cei care au probleme la rambursarea creditelor. Doar două bănci au anunţat soluţii concrete şi strategii în acest sens, restul limitându-se la a declara că vor analiza situaţiile de la caz la caz.
Banca Transilvania a anunţat de curând un pachet anticriză pentru clienţii IMM care au credite în derulare şi întâmpină dificultăţi în rambursarea ratelor lunare.
Aceste soluţii presupun reducerea ratelor cu până la 80%, timp de maximum 12 luni în cazul creditelor imobiliare, şi amânarea plăţii ratelor în cazul creditelor negarantate.
Produsul este unul standardizat şi se acordă doar companiilor care înregistrează anumite condiţii, printre care:
- întârzieri la plata ratelor mai mici de 30 zile;
- scăderea cifrei de afaceri de maximum 50% pe an;
- fără datorii la stat mai mari de 60 zile;
- maximum 6 incidente în Centrala Incidentelor de Plăţi în ultimele 6 luni.
"Mi-aş fi dorit ca mult mai multe bănci să fi făcut acest lucru", a declarat Constantin Niţă, ministrul IMM-urilor, Comerţului şi Mediului de Afaceri, referindu-se la produsul lansat de Banca Transilvania. OTP ia măsuri preventiveLa data de 9 martie, OTP Bank a demarat un program de consiliere pentru toţi clienţii IMM, pentru a analiza situaţia portofoliului şi a identifica problemele cu care se confruntă aceştia.
Astfel, companiile care desfăşoară activităţi în domeniile cele mai afectate, spre exemplu construcţii sau auto, vor fi contactate în mod direct de bancă, din proprie iniţiativă.
Aceeaşi strategie se va aplica şi pentru IMM care au înregistrat restanţe în ultima perioadă.
Ele vor fi contactate de un reprezentant OTP Bank pentru a găsi soluţii.
Chiar şi în cazul în care totul merge bine, OTP Bank este proacti