Companiile americane au decis ca un element-cheie in retentia personalului este oferirea recompenselor. Daca despre prime si bonusuri nu poate fi vorba, angajatorii propun bonusuri de cresa, burse scolare pentru copiii angajatilor, beneficii in cazul adoptiilor si plata extinsa a unor servicii medicale, scrie Wall Street Journal (WSJ).
Carol Sladek, angajata a companiei de consultanta Hewitt Associates, a declarat WSJ ca are dubii in privinta pastrarii angajatilor-cheie prin aceasta metoda.
Unul dintre motivele angajatorilor este acela al gandirii pe termen lung a politicii de resurse umane. “Daca firmele decid sa disponibilizeze oameni in continuare, atunci cand economia isi va reveni, unul dintre efecte va fi acela ca aproape toti angajatii ramasi in companie isi vor cauta un alt loc de munca”, a spus Sladek.
Un studiu publicat in 2008 de Harvard Business School sustine ca pana si un numar redus de disponibilizari din cadrul unei companii produce demoralizare si scaderea productivitatii in randul angajatilor ramasi. Dupa incheierea perioadei economice dificile, angajatii supravietuitori vor demisiona cu prima ocazie, ridicand astfel rata demisiilor voluntare cu 31% fata de o perioada economica stabila.
Pentru a echilibra perioadele de stres si pentru a retine talentele in interiorul companiei, multi angajatori lanseaza programele care ofera posibilitatea echilibrarii vietii personale a angajatului fara ca acestea sa fie foarte costisitoare, a spus Sladek.
Un studiu publicat in luna februarie de catre compania Watson Wyatt releva ca 46% dintre angajatori planuiau sa reduca contributia la asigurarea de sanatate. De asemenea, una din patru companii planuia sistarea constributiei la planul de pensii private pentru angajati.
Adaugand mici avantaje pe de o parte si reducand costurile companiei pe de alta, poate fi o miscare riscanta,