Timpii de antena stabiliti prin lege pentru candidatii la alegerile europarlamentare vor fi alocati in proportie de 4/5 pentru partidele reprezentate in Parlamentul European si 1/5 pentru candidatii independenti si restul formatiunilor politice. In plus, posturile de radio si TV vor putea reflecta campania pentru alegerile europarlamentare in cadrul jurnalelor de stiri, avand deplina "libertate si raspundere editoriala", a spus, marti, presedintele CNA, Rasvan Popescu.
CNA a invitat, marti, reprezentantii posturilor de radio si TV la dezbateri pe marginea proiectului sau de decizie privind regulile de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, programata pentru luna iunie 2009.
Daca anul trecut candidatii pentru alegerile uninominale si-au putut promova materiale de campanie in cadrul unor stiri electorale, difuzate la finalul jurnalului de stiri, CNA vrea ca, anul acesta, redactiile de stiri ale posturilor sa faca efortul de a reflecta campania pentru alegerile europarlamentare cu propriile materiale jurnalistice, in cadrul emisiunilor informative.
"Folositi-va toata capacitatea de a realiza stiri despre campania electorala in cadrul programului de stiri, nu va fac ei stirile. Aveti toata raspunderea, numai sa v-o asumati", a spus Popescu.
Ce aduce nou Decizia CNA, conform presedintelui Rasvan Popescu:
Accesul candidatilor va fi asigurat in emisiuni de promovare electorala, marcate ca atare pe toata durata lor, si in dezbateri electorale, precum si prin intermediul spoturilor electorale difuzate numai in timpul emisiunilor electorale si in limita a sase minute pe ora.Reflectarea campaniei electorale se poate face in cadrul emisiunilor informative, posturile avand deplina libertate si raspundere editoriala. La emisiunile de promovare electorala, radiodifuzorii nu vor avea nicio contributie edito