Ministerul a initiat ieri procedura de achizitie publica a serviciilor de realizare a Brandului de Turism al Romaniei, contractul urmand sa fie adjudecat printr-o licitatie internationala.
„Anuntul privind licitatia pentru crearea brandului national turistic al Romaniei va aparea in ziarele internationale pana la sfarsitul lunii martie, iar in decurs de 20 de zile de la aparitia anuntului asteptam ofertele. Nu ne adresam pietei romanesti, pentru ca niciuna dintre companiile autohtone nu indeplineste conditiile prevazute in caietul de sarcini", a declarat Stefan Lungu, director de comunicare in Ministerul Turismului. El a adaugat ca realizarea brandului turistic va costa circa doua milioane de euro. Pentru acest proiect vor fi selectate doar firme specializate in consultanta de brand si nu agentii de comunicare full service.
Una dintre conditiile obligatorii pentru participarea la licitatie este ca firmele interesate sa mai fi creat un brand national sau un brand turistic national.
„In plus, media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani a participantilor trebuie sa fie cel putin egala cu suma maxima alocata proiectului, respectiv doua milioane de euro. Firmele trebuie sa fi avut un proiect similar a carui valoare sa fi fost de peste 30% din valoarea crearii brandului turistic al Romaniei", a precizat Lungu.
Potrivit acestuia, participantii la licitatie pot incheia parteneriate inaintea etapei de calificare.
Dupa desemnarea castigatorului licitatiei, care va avea loc pana la sfarsitul lunii aprilie, va urma crearea efectiva a brandului, etapa ce urmeaza a fi incheiata in luna septembrie a acestui an.
„Dupa aceasta etapa, va fi organizata o alta licitatie, in toamna, pentru a fi desemnata compania care sa se ocupe de promovarea brandului turistic", a mai spus directorul de comunicare al Ministerului Turismului.
Crearea si promovarea