Divizia de cash & carry a grupului german Metro, cel mai mare jucator din retailul alimentar romanesc, a raportat pentru anul trecut prima scadere a vanzarilor in euro in cei 13 ani de operare a retelei pe piata romaneasca.
Reteaua Metro, controlata de grupul german si de omul de afaceri Ion Tiriac, a inregistrat anul trecut afaceri de 1,49 miliarde de euro la nivel local, in scadere cu circa 6% fata de valoarea din 2007. Aceasta este prima diminuare a vanzarilor anuale in euro pentru Metro Cash & Carry Romania,
„Aceasta dinamica se datoreaza deprecierii leului fata de euro, deoarece vanzarile in moneda locala au crescut cu 5% fata de anul 2007. Depindem de cursul de schimb, nu putem face nimic pentru a avea garantia ca in acest an vanzarile Metro Cash & Carry in Romania in euro vor creste", a declarat Echkard Cordes, CEO-ul Metro Group.
Grupul german Metro a raportat vanzari de 2,13 miliarde de euro pe 2008 in Romania, in crestere cu circa 9% fata de valoarea de anul anterior. Avansul in euro s-a datorat expansiunii retelei de hipermarketuri Real de la 14 la 20 de unitati in cursul anului trecut.
„In ciuda inrautatirii mediului economic, inca vedem potential pentru cresterea vanzarilor organice ale retelei Metro Cash & Cary in Romania. Cred ca revanzatorii si restaurantele - principalii nostri clienti - pot avea cresteri chiar si de 20-30% in acest an daca iau masuri de imbunatatire a businessului", a completat Frans Muller, CEO-ul Metro Cash & Carry International, precizand ca in acest an focusul companiei va fi dezvoltarea serviciilor oferite.
In 2007, avansul afacerilor Metro Cash & Carry la nivel local a fost de 6% in lei, comparativ cu anul anterior, aceasta fiind crestere organica (reteaua nu s-a extins in 2006-2007). Ultima deschidere a Metro Cash & Carry pe piata locala a avut loc in luna decembrie a anului trecut,