Din cauza crizei economice, Internetul s-a umplut, în ultima perioadă, de mii de anunţuri date de şoferii români, care încearcă să scape de maşina mare şi scumpă cerând la schimb un autoturism de oraş mic plus o diferenţă de bani. În aceeaşi situaţie se află şi şoferii care şi-au cumpărat limuzine în leasing şi care acum nu îşi mai pot plăti rata către bancă.
În această situaţie sunt, în primul rând, oamenii de afaceri care au rămas peste noapte fără bani din cauza crizei economice. Ei apucaseră să-şi cumpere o maşină de lux la mijlocul anului trecut când afacerile erau înfloritoare şi încasările pe măsură. Pare greu de vrezut ănsă există şi foşti angajaţi la diferite companii multinaţionale care, fie s-au ales cu salariul înjumătăţit, fie sucursalele locale au fost închise şi au rămas fără loc de muncă. „Eu lucram la o firmă de distribuţie care importa produse din Bulgaria şi care, la jumătatea anului trecut, mergea atât de bine încât, din comisionul de vânzări ajungeam să câştig şi 2.000 de euro pe lună. Aşa că m-am aruncat la un Passat nou pe care am dat 25.000 de euro. Acum l-aş da şi pe 15.000, dar nu mi-l cumpără nimeni. Sau pe un Golf 4 de prin 2002 şi să mai primesc macar 5-6.000 de euro diferenţă”. În ceeaşi situaţie este şi Andrei, un medic stomatolog, pe care sfârşitul anului trecut l-a prins cu investiţii de zeci de mii de euro. „La mine este pur şi simplu un blocaj financiar. Am încercat să-mi vând Audiu-ul A4, fabricat în 2007, pe care l-am cumpărat anul trecut cu 26.000 de euro şi am primit o ofertă de doar 13.000 pe el“, a conchis medicul.
Reprezentanţele auto sunt asaltate de românii care vor să renunţe la leasing
Criza i-a convins pe români să se gândească de două ori îninte de a achiziţiona o maşină. Dacă anul trecut eram pe primele trei poziţii în Europa la numărul de limuzine la mia de locuitori, acum românii au de