Dupa o prezenta de 13 ani pe piata de cosmetice romaneasca, prin filiala locala Romsar Cosmetics, ulterior transformata in Sarantis Romania, distribuitorul elen de cosmetice Sarantis si-a consolidat pozitia, ajungand sa ruleze in 2007 o cifra de afaceri de 39 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul anterior. De asemenea, profitul EBIT (castigul inainte de deducerea taxelor si impozitelor) s-a ridicat la 5,11 milioane de euro, cu 33% mai mare decat in 2006, cand compania a raportat un profit EBIT de 3,8 milioane de euro.
La sfarsitul lui 2007, dupa ce a ajuns unul dintre primii cinci jucatori pe piata de cosmetice din Romania cu branduri proprii precum Str8, Dare, B.U., C-thru, X-Pose sau Camel, Sarantis a achizitionat brandul Elmiplant cu 6,5 milioane de euro al companiei Elmi Prodfarm, creata in urma cu 16 ani de catre Elena si Mircea Cremenescu. Obiectivul companiei elene de a-si majora cota de piata prin extinderea ariei de activitate si pe segmentul cremelor a fost principalul motiv pentru care grupul elen a achizitionat Elmiplant. Aceasta a dat startul achizitiilor, reprezentand prima tranzactie de pe piata locala de cosmetice intre un producator si un jucator de talie internationala.
Negocierile de preluare a brandului Elmiplant au fost complexe, necesitand aproximativ cinci luni de discutii si implicarea unor consultanti de specialitate. Primele discutii au inceput in luna august 2007, iar tranzactia s-a incheiat la sfarsitul lunii decembrie, producatorul roman considerand cea mai potrivita alegere pentru continuarea dezvoltarii brandului Elmiplant, mai ales ca decizia de a vinde a coincis cu dificultatile intampinate din cauza concurentei din ce in ce mai puternice pe piata cosmeticelor din ultimii ani.
Dupa incheierea contractului, obiectivul principal al ambelor companii a fost ca in 2008 sa se realizeze integrarea Elmi