În ianuarie 2008, hotelierii autohtoni raportau una din cele mai mari rate de ocupare din Europa. Astăzi, încearcă să supravieţuiască aplicând reduceri de tarife de până la 50%. La finalul verii trecute, oamenii de afaceri Pufleni Donchi şi Tudor Ştefan, proprietarii hotelului Royal din Constanţa, îşi făceau intrarea pe piaţa din Capitală prin inaugurarea unei unităţi omonime, în centrul oraşului. Investiseră în acest proiect şapte milioane de euro, cu gândul că îş
În ianuarie 2008, hotelierii autohtoni raportau una din cele mai mari rate de ocupare din Europa. Astăzi, încearcă să supravieţuiască aplicând reduceri de tarife de până la 50%.
La finalul verii trecute, oamenii de afaceri Pufleni Donchi şi Tudor Ştefan, proprietarii hotelului Royal din Constanţa, îşi făceau intrarea pe piaţa din Capitală prin inaugurarea unei unităţi omonime, în centrul oraşului. Investiseră în acest proiect şapte milioane de euro, cu gândul că îşi vor recupera banii în şase-şapte ani. Mizau, în acest sens, pe o cifră de afaceri anuală de cel puţin trei milioane de euro. Câteva luni mai târziu, anunţau tăierea la jumătate a cifrelor previzionate pentru acest an. Motivul? Actuala criză economică, imposibil de prevăzut la momentul deciziei de a demara investiţia şi care, într-un timp foarte scurt, i-a obligat să-şi revizuiască toate planurile. Prin urmare, gradul de ocupare anticipat pentru 2009 este de 45%, faţă de 70%, cât se sperase la început. Şi, mai mult decât atât, tarifele s-au înjumătăţit. „Preţul unei camere single era, în august, 159 de euro. Am început anul acesta cu o medie de 139 de euro, iar în prezent, tariful a ajuns la 80 de euro“, spune Nicu Băncilă, directorul de marketing al Royal.
Aceeaşi piaţă, aceiaşi clienţi, viziuni total diferite
Strategia folosită în acest caz, de reducere drastică a tarifelor, s-ar putea dovedi, în scurt timp, dezastru