Retailerii Metro, Carrefour si Rewe, primii trei jucatori de pe piata locala de retail modern, au raportat pentru 2008 vanzari de peste 5 miliarde de euro, in crestere cu circa 20% fata de anul precedent
Astfel, pe primul loc se mentine Metro, care a raportat vanzari de 2,13 miliarde euro anul trecut, in crestere cu peste 9% fata de anul precedent.
Acest avans se datoreaza in principal expansiunii diviziei Real a retailerului german care anul trecut a inaugurat nu mai putin de 6 unitati, ajungand la 20 de hypermarketuri la sfarsitul anului trecut. Astfel, divizia de hipermarketuri a grupului a avut in 2008 vanzari de 638 milioane euro in Romania, in crestere cu 74% fata de 2007.
In ceea ce priveste divizia de cash &carry, aceasta a inregistrat un declin in euro de circa 6% pe piata locala, pana la 1,49 miliarde euro, dar o crestere de 5% in moneda locala.
Cel de-al doilea jucator de pe piata, Rewe, a rulat, prin cele trei divizii ale sale active in prezent pe piata romaneasca, Selgros Cash & Carry, Billa si Penny Market, afaceri de 5,51 miliarde lei (1,5 miliarde euro) anul trecut, in crestere cu circa 18% fata de cele 4,64 miliarde lei (1,4 miliarde euro) raportate in 2007.
Afacerile Selgros au urcat cu 15%, la 3,16 miliarde lei (858 mil. euro), iar veniturile Billa au avansat cu 10%, pana la 320 milioane lei (87 mil. euro).
La sfarsitul anului trecut, Rewe detinea in Romania 17 unitati Selgros, 34 de supermarketuri Billa si 72 de magazine de discount Penny Market si Penny Market XXL.
Carrefour completeaza topul primilor trei jucatori din retailul modern in 2008, cu afaceri de 1,19 miliarde euro in 2008, ceea ce inseamna un avans de 51,8% fata de 2007, la un curs de schimb constant. Astfel, Carrefour Romania a inregistrat in 2008 cea mai mare crestere a vanzarilor anuale la nivel mondial, magazinul Carrefour Orhideea fiind cel de