Românii vor arunca milioane de euro pentru minivacanţa de Paşti, în ciuda crizei economice, a creşterii ratei şomajului şi a economiei aflate în pragul recesiunii.
Valoarea pachetelor turistice pentru Sărbătorile Pascale la munte sau la mare, în ţară sau în străinătate, se ridică la peste 40 de milioane de euro.
Agenţiile de turism au pregătit pentru vacanţa de Paşti pachete turistice cât mai atractive astfel încât criza să nu afecteze şi această ramură. Cum cea mai bună măsură anticriză sunt promoţiile, operatorii au ajustat preţurile pachetelor turistice. Astfel, preţul mediu pentru un pachet turistic în ţară a ajuns la 250 de euro faţă de 300 de euro cât era anul trecut, în timp ce o vacanţă în străinătate se poate achiziţiona la 400 de euro faţă de 500 de euro cât era în 2008.
AFACERE ÎN CREŞTERE
Promoţiile nu au rămas fără rezultate. Anul acesta, numărul românilor care vor pleca din ţară de Paşti va fi cu circa 10% mai mare decât anul trecut, ajungând la 40.000 de persoane, estimează Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Operatorii de turism aşteaptă o creştere de circa 10% şi pentru destinaţiile interne, numărul turiştilor ajungând la circa 100.000 de persoane.
Un calcul sumar arată că agenţiile de turism vor încasa circa 16 milioane de euro de la cei 40.000 de români care vor petrece în străinătate Paştele. La acestea se vor adăuga încasările de circa 25 de milioane de euro de la cei 100.000 de turişti care vor petrece vacanţa prin ţară. Una peste alta, afacerea Paştele va aduce operatorilor din turism încasări de peste 40 de milioane de euro, cifră similară celei de anul trecut. Majoritatea celor care vor să profite de zilele libere şi-au făcut rezervare pentru zonele dorite încă din primele luni ale acestui an. "În ciuda crizei economice cu car