Cu o traditie turistica de neegalat, tara cu iesire la Marea Egee, Ionica si Mediterana ramane in topul destinatiilor care vand cele mai multe pachete turistice romanilor care pleaca in vacante in strainatate. Inspirati de celebrul slogan care promoveaza Grecia- Chosen by the Gods (Aleasa de catre Zei)- romanii merg anual in cautarea elementelor care o fac atat de speciala.
Cultura, climatul, dar mai ales formele naturale variate sunt elementele cheie care au propulsat Grecia ca pe una dintre cele mai atractive destinatii turistice din Europa. Mizand pe potentialul turistic imens, Guvernul elen a plusat pe cresterea calitatii turismului, incurajand construirea de noi hoteluri si imbunatatind infrastructura. Ulterior au fost amenajate terenuri de golf, parcuri tematice si centre de vacanta.
Jocurile Olimpice din vara anului 2004 desfasurate la Atena au constituit elementul cheie, mai ales ca cele opt miliarde de euro investite in organizare nu au contribuit doar la imbunatatirea imaginii de tara, ci si la atragerea unui numar impresionant de vizitatori.
Efectele pozitive s-au resimtit imediat dupa, insulele Creta, Rhodos, dar si Capitala si regiunea Attica (Grecia Centrala) fiind asaltate de turisti din toate colturile lumii.
Ponderea turismului a inceput sa creasca si dupa imbunatatirea ofertei. Au fost create forme speciale de turism- centre wellness, spa-uri, au fost diversificate sporturile de apa, iar gastronomia a fost promovata. Acum toti cei care au mers macar o data acolo se imagineaza la un pahar de uzo la umbra unui copac sau savurand un fel de mancare cu puternice arome de oregano sau rozmarin intr-o taverna pe malul marii, pe una dintre insulele Greciei.
Contributia turismului in economia Greciei a ajuns in 2008 la 43 de miliarde de euro (18% din PIB), iar pana in 2016 este asteptata sa creasca la peste 30%