Romtelecom, Cosmote si Germanos, cele trei companii telecom prin care grupul elen OTE este prezent pe piata locala, au inceput sa culeaga in 2008 rodul investitiilor din ultimii ani, chiar si in conditiile concurentei dure din industrie.
Romtelecom, compania care inca este cunoscuta drept cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, a reusit in primele noua luni din 2008 sa-si dezvolte puternic numarul de clienti pe internet si televiziune, ajungand la aproape 600.000 de clienti pe fiecare linie de business in parte.
In perioada mentionata, compania a reusit, de asemenea, sa-si mentina baza de clienti de pe telefonia fixa aproape de trei milioane de clienti. O etapa importanta in dezvoltarea Romtelecom o reprezinta si castigarea, anul trecut, a unei licente de comunicatii mobile care ii va permite operatorului sa lanseze in acest an servicii de date si voce mobile in zone care anterior erau inaccesibile.
Compania are in plan in acest an si intrarea pe serviciile de televiziune IP.
Romtelecom anuntase planuri de a se dezvolta puternic pe televiziune si internet inca din vremea in care compania era condusa de americanul James Hubley, insa schimbarile s-au accelerat odata cu numirea lui Yorgos Ioannidis in pozitia de CEO. El a reusit sa-si construiasca o noua echipa de management, a redus puternic preturile si a promovat puternic serviciile companiei transformand astfel Romtelecom intr-un jucator important pe piata.
La 9 luni Romtelecom a afisat o pierdere operationala de 14,4 mil. euro, fata de un profit de 33,1 mil. euro anul trecut. Costurile salariale ale Romtelecom au scazut la 9 luni cu 20 mil. euro (12%), la 146,6 mil. euro, pe fondul reducerii personalului cu circa 2.000 de persoane (18%) - una dintre cele mai dure restructurari din istoria operatorului. Rezultatele financiare la 9 luni au fost influentate