Tot mai multe companii din Romania incep sa renunte la operatiunile care nu fac parte din business-ul de baza (call-center in-house) si se orienteaza catre servicii de outsourcing, cea mai buna optiune in actualul climat economic, au declarat specialistii din industrie.
Compania Expomedia organizeaza a cincea editie a “Call Center & Customer Care Conference and Expo 2009”, cel mai important eveniment din industria de call center romaneasca.
Editia se va desfasura intre 24 si 26 martie la Institutul National de Statistica si va fi structurata in trei mari domenii: tehnologie, management operational si strategie, la care se vor adauga studii de caz si axarea pe schimbarile recente din actuala piata economica.
In cadrul expozitiei se va aduce in discutie necesitatea de organizare a unei asociatii romanesti de contact centere.
In contextul crizei, industria de call center a primit o presiune pe costuri, care vizeaza externalizarea serviciilor si retehnologizarea, si, de asemenea, o presiune imensa pe eficientizare, au declarat organizatorii celei de-a cincea editii a “Call Center & Customer Care Conference and Expo 2009”, cel mai important eveniment din industria romaneasca de call center.
De asemenea, si piata de training a fost afectata dupa ce bugetele companiilor au fost afectate.
“ In Romania erau anul trecut 200 de call-centere si ne referim aici atat la centre in-house, cat si la furnizori de servicii outsourcing, iar numarul de angajati se ridica la aproximativ 20.000. Proportia este de 60-40%, centrele in-house fiind mai multe deoarece sunt reprezentate de telecom si banking, industrii cu un numar foarte mare de clienti si activitatile de suport necesita un volum foarte mare de angajati”, a declarat Madalina Vilau, Managing Partner Expomedia, organizatorii evenimentului din piata de profil.
Noutatea din industrie fata d