Toata lumea sta cu ochii pe liderii din organizatii, care trebuie sa adapteze oamenii la un nou ritm de business, au fost de parere paticipantii la conferinta "Cum schimba criza piata muncii", organizata de ZF in parteneriat cu Accor Services. Executivii din companii si oamenii de resurse umane se confrunta cu o dubla provocare: pe de o parte incearca sa ajusteze costurile la nivelul vanzarilor, iar, pe de alta parte, trebuie sa lupte sa pastreze cei mai buni si mai motivati oameni in companie. In opinia lui Nenad Filipovic, directorul academic al Scolii de Management IEDC (International Executive Development Center), din Bled, Slovenia, reactia tipica la criza a companiilor este taierea costurilor, insa acestea ar trebui facute echilibrat, cu accent pe eficientizarea activitatii de baza si prin renuntarea la angajatii care nu lucreaza in core-business. "Trebuie sa fim constienti ca o reducere cu 25% a vanzarilor nu poate fi compensata de o reducere cu 25% a costurilor. Reducerile in companii trebuie facute dintr-o data, nu pe bucati. In aceeasi masura, in astfel de perioade oamenii isi pun toata increderea in liderii inspirationali. Cu toate acestea, potrivit studiilor, pe o scara de la 1 la 10, managerii ocupa locurile 3-4 in ceea ce priveste credibilitatea", a explicat Nenad Filipovic, directorul academic al IEDC. In aceste conditii, pentru a evita concedierile, companiile fac training cu angajatii pentru ca acestia sa poata activa in departamentele mai putin afectate de criza. Oamenii de HR trebuie sa se intoarca in organizatii si sa gaseasca utilizarea optima a angajatilor pentru a mari veniturile companiei. Conferinta ZF a fost sustinuta si de Ascendis, Codecs, Asebuss si Hewitt.
"Pastram constant numarul de angajati la 8.700 in acest an. Planurile de restructurare fac parte din programul de transformare structurala, nu avem planuri suplimentare de r