Avioanele care zboara in jurul aeroportului britanic Heathrow, din Londra, vor putea ateriza in conditii de ceata, fiind ghidate de un nou sistem bazat pe microunde.
Noul aparat, numit Instrument Landing System (ILS), este foarte sensibil la interferente si permite ghidarea avioanelor de la o distanta foarte mare, informeaza BBC.
In acelasi timp, aparatele de zbor pot fi ghidate mai repede, cu ajutorul acestui aparat. Sistemul va fi folosit, initial, la aparatele de zbor britanice, dar se asteapta ca si alte companii sa urmeze acest exemplu.
Intr-o zi senina, pe aeroportul Heathrow aterizeaza 44 de avioane, in fiecare ora. In conditii de ceata, folosind acest sistem nou, pot ateriza 24 de avioane pe ora, folosind pilotul automat.
Sistemul ILS permite aterizarea a inca sase avioane, in conditii meteorologice precare, fata de tehnicile de ghidare folosite pana acum. In 2006, patru zile de ceata au paralizat aeroportul londonez, anuland sute de zboruri.
S-a estimat ca pagubele evenimentului s-au situate in jurul sumei de 10 milioane de lire sterline. "Daca am fi avut acest sistem in 2006, acesta ne-ar fi scutit de pierderile financiare enorme suferite", a declarat Tim Price, manager al aeroportului.
Avioanele care zboara in jurul aeroportului britanic Heathrow, din Londra, vor putea ateriza in conditii de ceata, fiind ghidate de un nou sistem bazat pe microunde.
Noul aparat, numit Instrument Landing System (ILS), este foarte sensibil la interferente si permite ghidarea avioanelor de la o distanta foarte mare, informeaza BBC.
In acelasi timp, aparatele de zbor pot fi ghidate mai repede, cu ajutorul acestui aparat. Sistemul va fi folosit, initial, la aparatele de zbor britanice, dar se asteapta ca si alte companii sa urmeze acest exemplu.
Intr-o zi senina, pe