Încă de la începutul acestui an, când discounturile pentru maşini tindeau spre 25-30% din preţ, mulţi importatori ştiau că această avalanşă de „avantaje client” nu poate continua la nesfârşit. În februarie, majoritatea importatorilor considerau că, odată cu epuizarea actualelor stocuri, discounturile nu vor mai fi atât de importante, pentru că toţi comercianţii vor încerca să îşi protejeze profitul pentru a putea mai apoi să deruleze investiţii. “Cân
Încă de la începutul acestui an, când discounturile pentru maşini tindeau spre 25-30% din preţ, mulţi importatori ştiau că această avalanşă de „avantaje client” nu poate continua la nesfârşit. În februarie, majoritatea importatorilor considerau că, odată cu epuizarea actualelor stocuri, discounturile nu vor mai fi atât de importante, pentru că toţi comercianţii vor încerca să îşi protejeze profitul pentru a putea mai apoi să deruleze investiţii. “Când se va întâmpla asta este greu de spus, dar este clar că vom folosi reducerile de preţ, din nou, ca un element pur de marketing”, declara pe atunci pentru Capital, directorul de marketing al Toyota România.
Primele semne ale sfârşitului epocii discounturilor masive au apărut deja. Comercianţii care au reuşit să scape de stocuri în primele două luni au acum afişate cam aceleaşi preţuri din urmă cu patru-cinci luni. Alţii, care au beneficiat de înnoirea modelelor care aveau discount, au acum liste de preţ chiar mai mari decât în noiembrie 2008.
Mergând pe un principiu similar, la care s-au adăugat şi efectele crizei financiare asupra veniturilor companiei, precum şi devalorizarea accentuată a monedelor din ţările respective, Ford a anunţat astăzi că va majora preţul maşinilor vândute în Rusia şi Marea Britanie. Conform ANE, compania menţionată va avea, de la 1 aprilie (şi nu este o păcăleală), preţuri cu 5% mai mari pe piaţa din Rusia şi cu 3,75% mai mari