Peste 350 de consumatori au reclamat, de la inceputul anului, probleme la furnizarea energiei termice. Inspectorii Protectiei Consumatorilor, in colaborare cu reprezentanti ai primariilor si asociatiilor de proprietari, au verificat 91 de operatori din domeniu, aplicand amenzi de 78.000 de lei.
Cei mai multi consumatori, aflati in zonele Bucuresti-Ilfov, Constanta si Arges, au fost nemultumiti de functionarea incorecta a grupului de masurare montat la bransament, de temperatura scazuta a agentului termic (caldura si apa calda menajera), refuzul pentru aprobarea debransarii de la reteaua furnizorului, lipsa apei calde si facturarea acesteia, furnizarea de apa calda plina de impuritati, intreruperea furnizarii apei calde menajere fara anuntarea prealabila, precum si de avariile la retele. In urma controlului desfasurat la inceputul lunii februarie in toata tara, inspectorii au depistat numeroase nereguli. Multi agenti economici nu informau consumatorii referitor la modificarile de tarife. Controalele au mai relevat faptul ca facturarea incorecta provenea din functionarea necorespunzatoare a contoarelor, modul incorect de defalcare pe consumatori in cadrul asociatiilor, inclusiv a cheltuielilor partilor comune din condominiu, stabilirea incorecta a factorului de amplasare pentru o camera din apartament etc.
O alta situatie constatata a fost renuntarea la pompele de recirculare a apei, ceea ce determina ca, dupa perioadele fara consum, apa sa stagneze pe coloane, racindu-se, astfel incat consumatorii care utilizau primii apa plateau apa rece la pret de apa calda. De asemenea, contractele incheiate nu prevedeau acordarea de despagubiri in cazul existentei unor daune provocate de intreruperi in alimentarea cu energie din vina operatorului.
Peste 350 de consumatori au reclamat, de la inceputul anului, probleme la furnizarea energiei termice