Piata imobiliara locala este atractiva in prezent doar pentru "vulturi", fonduri de investitii oportuniste, care au tatonat proprietarii inclusiv la MIPIM, unul dintre cele mai mari targuri imobiliare din Europa, organizat la Cannes. Standurile acestor investitori au fost de cele mai multe ori goale, deoarece discutiile se purtau fie pe iahturile din port, fie in spatele usilor inchise, iar negocierile au fost mult mai dure, desi Capitala europeana a filmului obisnuia sa atraga managerii mai mult pentru sampania frantuzeasca.
Expozanti mai putini, vizitatori mai putini, dar discutii mai productive pentru majoritatea participantilor - sunt doar o parte din concluziile targului imobiliar MIPIM organizat la mijlocul lunii la Cannes, unul dintre cele mai mari din lume.
Singurii investitori interesati sa mai investeasca pe piata romaneasca sunt fondurile de investitii oportuniste, care urmaresc dublarea banilor investiti in maximum trei ani, prin cumpararea de participatii in proiecte aflate in dificultate.
Proprietarii locali care au probleme financiare inca nu realizeaza dimensiunea crizei si refuza sa semneze parteneriate, care la prima impresie par dezavantajoase. Inca de pe aeroportul din Bucuresti ai fi pututzice ca interesul nu mai este la fel de mare ca in alti ani. In afara de Sven Lemmes, seful local al AIG Lincoln, si Sebastian Gutiu, managing partner al casei de avocatura Schoenherr si Asociatii, in avion nu au putut fi remarcate alte personaje importante din real estate-ul local.
Verificand si lista de expozanti din Romania, senzatia este aceeasi: cateva firme de consultanta (Neocasa si More International Group) sau dezvoltatorul Future Real Estate, se gasesc pe o lista extrem de scurta. Spre comparatie, anul trecut Bucurestiul a avut un stand propriu, in care firmele Baneasa Investments, Avrig 35, Cefin Real Estate, Neoc