H&M (Hennes & Mauritz) a inregistrat un profit in scadere cu 12 procente in primul trimestru din acest an, un rezultat mai prost decat cel estimat, potrivit oficialilor companiei.
Retailerul de moda a avut un profit net de 319,3 milioane de dolari in prima parte din 2009, fata de 367 de milioane de dolari in aceeasi perioada de anul trecut, relateaza Wall Street Journal.
H&M, cel de-al treilea retailer de imbracaminte din lume din punctul de vedere al vanzarilor, dupa Gap si Inditex (care detine Zara), a anuntat ca veniturile au crescut cu 18 procente, ajungand la 2,91 miliarde de dolari, de la 2,46 miliarde de dolari in 2007.
Potrivit analistilor, profiturile H&M au avut de suferit din cauza costurilor in crestere, inclusiv a cheltuielilor pentru deschiderea unor magazine noi, si de pe urma efectelor negative ale pietei de schimb valutar.
Drept reactie la anunt, actiunile H&M s-au depreciat cu 4,7 procente pe bursa din Stockholm.
Profitul operational al companiei a scazut cu 11 procente, de la 475 de milioane de dolari la 420 de milioane de dolari.
Reprezentantii H&M au anuntat ca vanzarile au crescut in luna februarie cu 1%, in timp ce vanzarile in magazinele deschise de mai mult de un an au scazut cu 8 procente.
Lantul avea 1.748 de magazine la sfarsitul lunii februarie, dupa ce a deschis 13 unitati si a inchis patru pe parcursul primului trimestru. Pentru acest an financiar, H&M are planuri sa lanseze 225 de magazine noi.
H&M (Hennes & Mauritz) a inregistrat un profit in scadere cu 12 procente in primul trimestru din acest an, un rezultat mai prost decat cel estimat, potrivit oficialilor companiei.
Retailerul de moda a avut un profit net de 319,3 milioane de dolari in prima parte din 2009, fata de 367 de milioane de dolari in aceeasi perioada de anul