Cele mai gustate promoţii sunt „unu plus unu gratis”, iar antipromoţiile la tabac nu au efect. Hunedorenii sunt foarte pretenţioşi când aleg promoţiile lansate de supermarket-uri. Inventivităţii comercianţilor în creşterea vânzărilor i se opune spiritul cumpărătorului, care vânează avantajul maxim pentru el. De aceea, în judeţ, ca regulă, politica de promovare prin reduceri de 10-20 la sută nu se bucură de prea mare succes.
Oferte cu lipici la clienţi
„Niciodată un discount de până la 10-15 procente nu provoacă o creştere abruptă a vânzărilor, lucru valabil indiferent de tipul de produs. Hunedorenii sunt atraşi în principal, de promoţiile care merg pe filozofia doi plus unu gratis. Am avut un succes major la Hunedoara când am mers pe acest tip de oferte, în special la produse alimentare de strictă necesitate sau la cosmetice”, spune Ramona Bărăştean, şef Departament Case, Kaufland Hunedoara. La Billa Deva, reducerile au succes doar începând de la 25-30 la sută. „Spre deosebire de imobiliare sau vânzările auto, produsele vândute într-un supermarket au preţuri mici. Prin urmare, o reducere de preţ de 10 la sută, de exemplu, nu este în general atractivă pentru cumpărătorul devean. Dacă majorăm procentul peste 20 la sută, el îşi face calculul şi devine atras să economisească 2,5 lei la un produs pe care ar trebui să plătească normal 10 lei”, declară Carmen Miclean, economist în cadrul Billa Deva. La Metro merg foarte bine ofertele combinate.
„Avem succes cu promoţiile la care clientul vede un avantaj net de preţ la cumpărarea produsului. Merg foarte bine ofertele de tip „împachetări speciale”, adică oferim la pachet cu preţ promoţional diverse produse electrocasnice sau din domeniul IT”, spune Florina Secară, Corporate Communication Assistant METRO Cash&Carry România. Toţi reprezentanţii supermarket-urilor au declarat că ant