Chiar şi cu oferte greu de refuzat, vânzătorii de maşini se plâng că tot mai puţini clienţi le trec pragul. Numărul celor care cumpără maşini noi e în scădere. Tot mai mulţi arădeni se gândesc la variantele second-hand, iar dealerii auto se grăbesc să vină cu variante de promoţii atractive pentru a mai prinde câţiva clienţi.
Minus 3.000 de euro
Cifrele care arată încasările dealerilor din vânzări în primele trei luni ale lui 2009 sunt mult inferioare celor din anii precedenţi. „Vânzarea maşinilor merge mai prost decât anii trecuţi. Noi am acordat reduceri chiar şi de 2.000-3.000 de euro pentru modelele noi. Încă se mai cumpără, dar la un volum mai mic”, a explicat Georgiana Iordache, reprezentant de vânzări la un dealer auto din Arad.
Mulţi arădeni recunosc că o maşină nouă este un lux indiferent de marcă în aceste vremuri. „Nu se compară nimic cu o maşină nouă, dar eu acum nu îmi permit aşa ceva. Doar dacă prind o promoţie am ceva şanse. Probabil voi opta pentru una folosită, dar în stare bună. Dacă fostul proprietar a circulat în Germania, de exemplu, nu se simte diferenţa. Una e să mergi pe şoselele de acolo şi cu totul alta, să circuli aici, unde gropile şi denivelările te aduc în pragul crizei de nervi”, a declarat Manuel Ionaş, care a studiat mai multe oferte.
Bonusuri de criză
Firmele oferă tot mai multe sevicii conexe, sperând să-şi menţină clientela. Ofertele speciale, în care intră reduceri şi facilităţi acordate cumpărătorilor, sunt astăzi cheia supravieţuirii. „Încă vindem datorită reducerilor acordate, dar şi pentru că propunem mai multe bonusuri clienţilor. Asigurăm service, accesorii pentru maşini, oferim chiar şi asigurare CASCO pentru un an de zile”, a adăugat Georgiana Iordache.
Fără avansuri la leasing
De asemenea, unii dintre dealeri au renunţat