Ericsson Romania, subsidiara unuia dintre cei mai mari producatori mondiali de echipamente pentru retelele mobile, poarta discutii cu operatorii de telefonie de pe piata locala cu scopul de a furniza servicii de administrare a retelei.
Reprezentantii companiei au declarat ca sunt pregatiti sa preia contracte de servicii pe piata locala si se asteapta ca in acest an sa incheie un contract.
"Ne asteptam sa semnam un singur contract de externalizare a serviciilor de administrare a retelei cu un operator telecom din Romania, avand in vedere durata mare de timp necesara implementarii. Contractul va fi semnat pe o perioada de minimum 3-5 ani. Procesul depinde de strategiile operatorilor de telefonie. Avem competenta si resursele necesare de a incepe", a declarat Maurizio De Dominicis, country manager al firmei Ericsson Romania.
La nivel global, compania furnizeaza servicii deja pentru 250 de milioane de abonati (operatori de telefonie), precum Vodafone, Cosmote Grecia, Telecom Italia sau Invitel Ungaria.
Durata transformarii operatiunii si a implementarii serviciilor este cuprinsa intre sase si noua luni.
"Noi vedem oportunitati in criza. In 2009, majoritatea operatorilor se uita cu atentie la investitii, iar prin intermediul serviciilor oferite ne ajutam reciproc", a spus De Dominicis.
Serviciile constau in administrarea retelelor potentialilor clienti din Romania. Astfel, Ericsson foloseste aceeasi forta de munca a companiei-client pentru a genera acelasi profit la o investitie mult mai redusa.
Spre exemplu, clientul, in loc sa investeasca o anumita suma intr-un anumit segment al firmei sale, poate sa ofere 80% din suma respectiva companiei Ericsson care preia raspunderea pe acel segment, au explicat oficialii Ericsson. Compania suedeza Ericsson a anuntat anul trecut o crestere de 11% a afacerilor la nivel global, insa reprezentant