Joi, 19 martie 2009, a avut loc, la Anaid Art Gallery, vernisajul expoziţiei Generation Djihad, semnată de Tara – unul dintre cei mai controversaţi artişti români ai momentului. Expoziţiile anterioare, Black Rumania, Apocalyptic for Everybody, Finis Mundi, din ţară, şi Into the Night of Loneliness, din Germania (Bochum), i-au creat o aură inconfundabilă lui Sorin Tara von Neudorf, ale cărui subiecte, dincolo de manieră sau de mijloacele de reprezentare, sînt incomode.
Nici Generation Djihad nu se îndepărtează de linia pe care ne-a recomandat-o artistul spre receptarea sa. Fiind vorba despre un nou pas şi, în acelaşi timp, despre acelaşi context conceptual, l-am întrebat pe artist ce aduce nou această expoziţie şi cum se autocaracterizează în momentul actual. „Toate lucrările sînt de acelaşi format, în aceeaşi tehnică şi pe acelaşi suport, ceea ce este o premieră pentru o expoziţie de-a mea – ne spune în exclusivitate Tara. De cele mai multe ori, alcătuiesc configuraţiile pentru expunere printr-o însăilare de lucrări cu caracteristici tehnice distincte. Titlul, care poate părea prea provocator, nici măcar nu-mi aparţine. Este o preluare din Der Spiegel – eram în Germania şi am zărit această sintagmă în titlul unui articol care trata tema respectivă. Expoziţia de faţă nu cuprinde doar referiri la aşa-zisul conflict între civilizaţia Orientală şi cea Occidentală, ci însumează momente despre masacrele din lumea în care trăim. Este o expoziţie despre război, terorism, conspiraţie şi atitudini extreme. Am realizat o serie de şaizeci de desene virulente la adresa conflictelor armate din lume.
Componenta autohtonă este prezentă în munca pe care o întreprind, adeseori făcînd trimiteri la originea mea transilvăneană. Am tot timpul probleme din cauza a ceea ce lucrez, pornind de la familie şi pînă la presă sau la atitudini oficiale – variază doar intensitat