Dupa fotbal si imobiliare, cel mai aprins subiect din Romania este traficul, daca nu cumva chiar la egalitate. De ce? Pentru ca este tara in care pana si ministrul transporturilor petrece cel putin o ora si jumatate din zi la cozile din trafic. Ineficienta statului in a rezolva problema traficului a devenit deja o normalitate, in conditiile in care au fost construiti pana in prezent doar 263 de kilometri de autostrada, iar proiectele de modernizare a drumurilor nationale au fost facute in cea mai mare parte la o calitate slaba.
S-a ajuns in situatia in care tot mai multi manageri din constructii afirma ca "este nevoie disperata de infrastructura", mai ales in conditii de criza, cand statul devine cel mai mare investitor.
Business Construct va prezenta incepand cu acest numar un raport trimestrial privind situatia din infrastructura, care va cuprinde contractele semnate, deciziile legislative care au impact asupra viitoarelor proiecte, stadiul exproprierilor si lucrarile executate. Deocamdata vom acoperi infrastructura rutiera, urmand ca in rapoartele urmatoare sa cuprindem si informatii despre cea feroviara, care este neglijata in prezent de Guvern.
Daca datele din infrastructura sunt mai greu de adunat, in imobiliare apare reversul medaliei, fiind prea multe rapoarte care contin date diferite si previziuni oscilante. Insa un singur lucru este cert. Sectorul imobiliar se afla intr-un declin puternic, situatie remarcata si la targul imobiliar MIPIM de la Cannes, unde discutiile au devenit mult mai serioase, desi statiunea de la Marea Mediterana era cunoscuta pentru discutiile relaxate la un pahar de sampanie pe iaht.
Capitala europeana a filmului a devenit luna aceasta un cuib de vulturi, care deja se indreapta catre pietele din Europa de Est in cautarea unor proiecte care intampina probleme financiare. Vulturii sunt dispusi sa astepte c