Marian Seitan, un student al Facultatii de relatii economice internationale , din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, primea in 1995 o bursa de studiu in Franta, unde avea sa invete ce inseamna marketingul direct si cum sa construiasca baze de date.
Cum a ajuns romanul de 36 de ani, cu clienti precum Rompetrol, Heineken, Danone sau British American Tobacco, sa negocieze cu o divizie a gigantului francez La Poste?
In 1997, la numai sase luni dupa ce isi finalizeaza studiile, infiinteaza compania Hit Mail, care oferea servicii de marketing direct, distributie in cutii postale si management de baze de date. A obtinut profit din primul an de activitate.
Ofertele de preluare apar inca din al doilea an de functionare, insa o tranzactie prin care Seitan a renuntat la 60% din actiuni pentru grupul francez Mediapost, filiala a La Poste (serviciul postal francez), s-a concretizat anul acesta, cand compania ruleaza afaceri de aproape 8 milioane de euro. Antreprenorul nu a precizat care a fost valoarea acestei tranzactii.
„Am inceput sa studiez marketing direct in mod absolut intamplator. Am obtinut o bursa de studiu in Franta pentru o perioada de cateva luni. Marketing direct era singura specialitate la care ma mai puteam inscrie eu si un coleg de facultate", isi aminteste Seitan.
El spune ca in perioada de studiu in Franta a invatat mai mult decat in toti anii de studiu din Romania. „Abordarea de acolo este una foarte practica si mai putin teoretica, ceea ce te ajuta foarte mult. Imediat dupa ce am terminat facultatea am infiintat o firma, cu o investitie initiala mica, in special in calculatoare si imprimanta, deoarece knowhow-ul il detineam", a precizat el.
Astfel, Seitan a inceput sa construiasca si sa administreze baze de date pentru primii clienti atrasi: Unilever si Dialog (actualul Orange). „Marketingul dir