Criza si-a facut cel mai bun PR in ultima perioada, iar pentru specialistii in comunicare din companii acest lucru inseamna ca "presa nu mai are loc pentru stirile noastre publicitare", au spus joi, in cadrul evenimentului PR Forum, reprezentanti ai agentiilor de relatii publice si ai unor companii importante de pe piata romaneasca. Potrivit acestora, criza determina oamenii sa se retraga acasa, iar "celor care isi redirectioneaza afacerile catre statul acasa le creste cota de piata".
Aceasta editie a PR Forum, conferinta organizata de compania Evensys, a avut drept tema impactul pe care problemele economice actuale le au asupra relatiilor publice in Romania.
Alex Mihaileanu a transmis live, pe blogul sau, prima parte a conferintei de joi.
Cum vad specialistii tendintele anului 2009 in PR
Ioana Manoiu, managing partner GMP PR:
2009 va fi anul in care noi ca oameni de PR suntem provocati sa uitam tacticile si canalele de PR conventionale.Presa nu mai are loc pentru stirile noastre publicitare. Volumul de publicitate a scazut, se inchid publicatii, iar cele care raman reduc paginile.Stirile despre companii/produse vor fi considerate surse de venit si va trebui sa platim pentru ele.Solutia: noi canale de comunicare (mediul online, de exemplu), informatii de calitate sau exclusive oferite jurnalistilor, comunicare directa cu consumatorii.
Diana Klusch, director corporate affairs Ursus Breweries:
"Angajatii anti-criza" sunt solutia pentru schimbarea perceptiei publice asupra companiei si produselor sale. Angajatii pot fi motivati si mobilizati sa comunice despre companie in jurul lor, in online, prin cupoane sau mostre de produs. Riscuri: reticenta din partea angajatilor care nu vor sa fie folositi ca "raspandaci" sau o diminuare a credibilitatii companiei cu asemena strategii de promovare.
Alina Simpetru, managin