Primaria Capitalei a prezentat, joi, prima varianta a unui viitor regulament de publicitate outdoor, in cadrul unei intalniri informale cu reprezentantii agentiilor specializate. Oficialii Primariei au tinut sa precizeze ca este vorba despre un document ce urmeaza sa fie imbunatatit pe baza propunerilor pe care le vor inainta specialistii in domeniu, in perioada urmatoare. Reprezentantii agentiilor de publicitate, care au 15 zile la dispozitie sa vina cu un prim set de recomandari, au oferit deja cateva sugestii, in cadrul unei discutii unde s-au legat si de o alta initiativa a Primariei, cea de interzicere a mesh-urilor in Bucuresti.
Intre altele, reprezentantii agentiilor au solicitat ca prin regulamentul discutat joi sa se prevada organizarea de noi licitatii pentru domeniul public destinat publicitatii outdoor, sa nu se interzica amplasarea mesh-urilor si sa fie creata o comisie mixta de control.
Descarca aici cea mai noua varianta a regulamentului de publicitate supus dezbaterii publice
Consilierul General Doru Giugula, initiatorul dezbaterii, a mentionat ca regulementul nu este finalizat si ca s-a pus in discutie un prim proiect al documentului. Principalele prevederi ale acestuia sunt:
Se interzice amplasarea de orice fel de reclame pe sedii ale autoritatilor publice, pe gardurile lacaselor de cult, ale cimitirelor, parcurilor, pe copaci, obiecte de arta monumentala, cladiri monument istoric, pe parapetele pasajelor rutiere supra si subterane.S-a stabilit un traseu unde sa fie interzisa amplasarea de publicitate pe domeniul public sau pe fadadele cladirilor. Traseul este urmatorul: Piata Unirii, Piata Universitatii , Piata Romana, Piata Victoriei, B-dul Aviatorilor, Arcul de Triumf, soseaua Kiseleff, Calea Victoriei, Piata Revolutiei, Dorobanti (intre Soseaua Stefan cel Mare si Piata Charles de Gaulle), pe Bulevardul Regina El