Criza prin care trec românii a devenit tema unei expoziţii la Galeriile de Artă ale Uniunii Artiştilor Plastici – Filiala Iaşi.
Artistele Andreea Mancaş şi Mădălina Bejan au creat în galeriile din buricul târgului un „environment” prin care ne comunică viziunea lor asupra crizei. Expoziţia este intitulată sugestiv „Strategii de criză” şi durează până la sfârşitul lunii.
Lucrările şi mediul de lucru pregătit de artiste sugerează publicului ideea de cotidian care invadează arta, ideea de prezent apăsător. Frustrarea generată de criză, un subiect atât de actual, a dat naştere unor lucrări originale, expuse în săli separate. Andreea Mancaş are „o viziune de interior” asupra crizei iar Mădălina Bejan o completează cu „o viziune de exterior, o viziune comercială”.
„Auzim aşa des de criză încât obligat trebuie să o simţim în vreun fel...”
Ideea de criză este exploatată de cele două artiste şi utilizată la toate nivelurile. Fiecare s-a orientat spre ceea ce însemnă criza la nivel personal.
„La început ne-am gândit că este riscant să alegem un astfel de subiect pentru expoziţie, lumea este sătulă de criză. La mine ideea a luat naştere şi din frustrarea că suntem bombardaţi zilnic cu discursuri despre criză astfel încât obligat trebuie să simţim criza. Întrebarea este dacă acceptăm ceea ce ni se spune. Criza este un cuvânt mai des auzit decât cuvântul „Revoluţie”, dar până şi Revoluţia a venit şi a trecut, noi am auzit de ea numai din poveştile bunicilor noştri. Aşa o să avem şi noi de spus poveşti despre criză copiilor sau nepoţilor noştri. Frustrant este că la noi lucrurile începuseră să meargă înainte să vină criza din afară”, explică Andreea Mancaş.
Partea de expoziţie care aparţine artistei vorbeşte despre „Cauzele”, „Efectele”, „Oportunităţile” şi „Esenţele” Crizei şi, în mare, despre problemele c