Eric Kish, unul dintre oamenii-cheie ai lui Dinu Patriciu in cadrul grupului Rompetrol, vorbeste intr-un interviu acordat ZF despre efectele crizei asupra retailului de carburanti: pierderea de clienti pe segmentul corporate, blocarea a 10% dintre flotele de masini pentru neplata si falimentul a un sfert din francizele Rompetrol.
Kish, 44 de ani, se afla la final de mandat pe segmenul de retail, urmand sa preia de la 1 aprilie functia de vicepresedinte pentru companiile de servicii si functiuni suport. El este unul dintre oamenii de baza din Rompetrol, cu o experienta de peste zece ani in interiorul grupului. Intre 2001 si 2005, Kish a fost directorul general al rafinariei Petromidia, perioada in care s-au realizat importante investitii si s-au reorganizat atat de activitatile de rafinare, cat si cele petrochimice prin crearea Rompetrol Petrochemicals.
„De la 1 aprilie ma voi ocupa de reorganizarea si dezvoltarea serviciilor industriale ale Rompetrol, servicii care au acum mare cautare in afara Romaniei, in special in Kazahstan", spune Kish. Una dintre afacerile care se vor dezvolta in Kazahstan, tara noului actionar al Rompetrol, compania de stat KazMunaiGaz, este Rominserv, contractorul general al Rompetrol.
La momentul venirii lui Kish in cadrul Rompetrol, segmentul de distributie era aproape inexistent, produsele rafinariei fiind vandute doar prin 11 statii.
La sfarsit de mandat, Kish lasa retailul cu 450 de statii in Romania si cu o prezenta internationala. Rompetrol este al doilea jucator de pe piata locala, in functie de volumele vandute, care a avut afaceri de 2,5 mld. dolari anul trecut si o cota de piata de 25%.
Potrivit acestuia, o treime din totalul vanzarilor Rompetrol vin din segmentul de retail, o treime din wholesale catre companii de dimensiuni mari, iar restul prin intermediul wholesale-ului de dimens