Piata locala a sistemelor de zidarie uscate, in care adezivii au o pondere de peste 50%, a ajuns anul trecut la 280 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul precedent. Piata de adezivi pentru 2008 este estimata in volum la aproximativ 900.000 de tone, in timp ce valoarea pietei se ridica in medie la 175 de milioane de euro.
In scenariul pesimist, piata de adezivi din Romania ar fi o stagnare la nivelul celui din 2008 sau chiar o scadere, dar totul depinde de accesul la finantare pentru ca proiectele imobiliare sa se finalizeze.
„Credem mai mult intr-o stagnare a pietei decat intr-o crestere si chiar si asa conteaza foarte mult daca va exista finantare. In final este vorba despre un cerc vicios. Daca nu va exista finantare, piata poate sa scada", a declarat Andrei Dumitrescu, director de marketing si vanzari in cadrul diviziei de adezivi a Henkel Romania.
Compania a raportat pentru 2008 o cifra de afaceri consolidata de aproximativ 160 de milioane de euro, in crestere cu circa 25% fata de anul precedent.
De aceasi parere este si Adrian Ion, marketing manager al düfa Deutek, un alt jucator important de pe piata de adezivi si mortare uscate. „Piata de mortare va scadea in 2009 cu 10-15%, iar cea de adezivi va inregistra aceeasi scadere. Categoria adezivilor de polistiren va fi afectata mai putin decat cea a adezivilor pentru placari ceramice, numai daca programul de reabilitare termica incepe in acest an", a declarat Ion.
Printre factorii de corectie a pietei mentionati de directorul düfa Deutek se numara prabusirea pietei imobiliare, care a generat scaderea sectorului constructiilor, precum si riscul ca disponibilitatile financiare ale populatiei sa scada dramatic, ceea ce va reduce numarul lucrarilor de renovare.
In varianta optimista, consumul de adezivi va creste anul acesta cu 10-15% dato