Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) nu a prezentat niciodata un raport trimestrial sau semestrial cu ceea ce a fost realizat in infrastructura, iar incepand cu numarul care a aparut astazi, revista Business Construct va prezenta trimestrial raportul infrastructurii, in care va fi contorizat numarul de kilometri de autostrada finalizati, stadiul exproprierilor, contractele semnate si deciziile luate de MTI pentru urgentarea proiectelor de infrastructura.
Guvernul a devenit recunoscut pentru lipsa de eficienta in administrarea proiectelor de infrastructura, iar acest raport va urmari pas cu pas deciziile care vor fi luate de MTI. Una dintre principalele probleme cu care s-a confruntat MTI in dezvoltarea infrastructurii a fost inconsecventa in pastrarea sefilor de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
In primele trei luni au fost semnate contractele de executie pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Constanta, centurile de ocolire a Constantei si a Aradului, s-a semnat un protocol cu Bechtel pentru livrarea a 42 de kilometri anul acesta si au fost introduse primele contracte cu amenzi, care permit rezilierea unilaterala de catre Guvern. Insa nu a fost finalizat niciun kilometru de autostrada.
Noile contracte semnate anul acesta prevad ca in momentul in care constructorul nu respecta termenul de finalizare va primi o penalitate de 0,05% din valoarea contractului pe zi, iar daca penalizarile ajung la 15% se reziliaza unilateral contractul.
In plus, au fost deblocate lucrarile la proiectul de largire a centurii existente a Bucurestiului si a centurii Ploiesti Vest, care va fi finalizata pana la sfarsitul anului. La pasajul subteran DN1 Baneasa au fost platite toate datoriile inregistrate in 2008 pentru executie, in valoare de 4,2 mil. lei (1 mil. euro), s-a deblocat situatia utilitatilor ce