Compania TAROM, cel mai important operator aerian de pe piata locala, incearca sa majoreze traficul si gradul de ocupare al aeronavelor prin introducerea unor bilete de 50 de euro dus-intors pe toate destinatiile externe si de 24 de euro dus pe cursele interne, tarife care concureaza cu cele ale operatorilor low-cost.
"Am modificat politica de marketing a companiei pentru a atrage mai multi pasageri si pentru a creste gradul de ocupare, dat fiind faptul ca a crescut capacitatea de operare a companiei in urma achizitionarii in leasing a trei avioane Boeing 737-800 Next Generation, cu o capacitate de maxim 186 de locuri de fiecare", a spus Madalin Tudor, purtatorul de cuvant al companiei.
TAROM a finalizat anul trecut cu pierderi de 28 de milioane de dolari (20,6 mil. euro), in timp ce in trimestrul patru numarul de pasageri transportati de operator a scazut fata de aceeasi perioada din 2007. Spre exemplu, in decembrie traficul TAROM a scazut cu 14,5% fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor Asociatiei Companiilor Aeriene (AEA). In oferta TAROM, biletele de 50 de euro (pret care nu include taxe de aeroport) sunt disponibile pana la sfarsitul anului, conditia fiind ca rezervarea acestora sa se faca cu cel putin 30 de zile inainte de decolare. Reprezentantii operatorului nu au precizat insa ponderea acestor bilete in volumul vanzarilor zilnice ale companiei, mentionand doar ca este vorba numai despre calatorii la clasa economic.
Astfel, un bilet dus-intors pe destinatia Bucuresti-Roma costa 145 de euro cu toate taxele incluse la TAROM (50 de euro fara taxe de aeroport), in timp ce pe o cursa a operatorului low-cost Wizz-Air cu plecare pe 23 aprilie si intoarcere pe 28 aprilie, biletul costa 116 euro cu toate taxele incluse.
"Acestea sunt cele mai mici preturi la care se pot cumpara bilete la clasa economica la TAROM. Mai sunt si celela