Prioritatea jucatorilor din piata locala a radiatoarelor de tip panou este in acest an mentinerea unui volum de vanzari egal cu cel al anului trecut sau minimizarea pe cat mai mult posibil a scaderilor. La un volum total de vanzari de 1,8 milioane de unitati apar insa si exceptii, care urmaresc sa profite de segmentele de nisa si proiecte noi si chiar sa obtina o crestere de cateva procente.
Un nivel clar al evolutiei vanzarilor de radiatoare este necunoscut atat producatorilor, cat si importatorilor, intr-o piata care nu este monitorizata si este afectata puternic de inghetarea noilor dezvoltari imobiliare si a bugetelor destinate renovarilor locuintelor particulare.
Insa avand in vedere un pret mediu de 40 de euro/ unitate, piata radiatoarelor a ajuns anul trecut la circa 70-75 de milioane de euro.
Din aceeasi cauza si estimarile jucatorilor din sector sunt diferite. Importatorii mai spera la cresteri de cateva procente, pe cand producatorii locali, loviti de oscilatia pretului otelului si accesul dificil la finantari, inclina spre conservarea businessului sau chiar spre lichidare.
"Am previzionat reducerea pietei europene si ne-am adaptat bugetele in functie de influentele din fiecare tara. Romania are inca un potential bun. Businessul nostru de aici depinde insa mult de piata imobilara si chiar si de bugetele familiilor pentru renovari, care s-au redus cu 20%", a declarat Elo Dhaene, directorul comercial al grupului Rettig ICC.
Rettig Romania, filiala locala a producatorului european de radiatoare Rettig ICC Group si cel mai mare importator local, a trasat doua directii pentru derularea afacerilor in 2009.
"Este un buget realizat anul trecut, iar ajustarile finale vor avea loc in luna martie. Estimam, dat fiind contextul actual, ca bugetul pe 2009 se va mentine
la nivelul celui din 2008, cu mentiunea ca este po