Cele mai scumpe oferte prezentate la TIMON se ridică la 250-300.000 de euro, un sfert faţă de nivelul atins în anii trecuţi. Cea mai ieftină ofertă are acum un preţ la jumătate faţă de anul trecut. Piesa de rezistenţă a Târgului Imobiliar Naţional care se deschide astăzi este o garsonieră nouă în Bucureşti, la numai 34.000 de euro. La începutul anului trecut‚ o ofertă similară era, pentru dezvoltatori şi cumpărători deopotrivă, aproape de neconceput. Între timp, însă, lucrurile s-au schimbat radical.
Cea mai ieftină locuinţă scoasă la vânzare în cadrul ediţiei de primăvară a Târgului Imobiliar Naţional (TIMON) este o garsonieră de 32 de metri pătraţi, al cărei preţ se ridică la 34.000 de euro cu TVA inclus. Aceasta este situată în arealul unui ansamblu rezidenţial de mici dimensiuni - Red House, primul dezvoltat de Apulum 94, cu o investiţie de 450.000 de euro, ce va fi gata în martie 2010.
Din cele 14 unităţi locative ale complexului (8 garsoniere şi 6 apartamente cu două camere), trei au fost deja vândute. Aceasta, în ciuda faptului că proiectul este lansat pe piaţă oficial abia astăzi, odată cu deschiderea târgului.
Accentul deosebit pus asupra acestui proiect imobiliar nu face decât să semnaleze trecerea spre o nouă etapă a rezidenţialului românesc. “Sunt semnale că dezvoltatorii şi companiile imobiliare fac eforturi pentru a răspunde nevoilor clienţilor”, spune Vlad Vlăsceanu, preşedintele TIMON. Pe timp de criză, cel mai sensibil punct al potenţialului client nu este greu de intuit. “Nevoia locativă trebuie rezolvată, iar preţul final este cel care dictează decizia de achiziţie”, spune Ioan Sorin Roşu, director general Apulum 94.
Scăderi şi pe segmentul premium
Adaptarea la noul context financiar este vizibilă chiar şi pe segmentul high-end, după cum reiese din ofertele prezentate în cadrul