Declanşarea conflictului de muncă între angajaţii firmei franceze SC Alstom Transport SA, care asigură mentenanţa garniturilor de metrou din Capitală, afiliaţi Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou (USLM), şi conducerea firmei, vine în urma a şase runde de negocieri salariale eşuate.
Lucrătorii sunt nemulţumiţi de condiţiile proaste în care lucrează, dar şi de faptul că, de la preluarea serviciului, firma franceză nu le-a majorat salariile. „Suntem în faţa unui refuz de a aplica prevederile legale şi de a respecta acordul social care face parte din contractul încheiat în 2004 cu Alstom. La 1 noiembrie s-a obţinut o mărire de salariu de 61 % pentru angajaţii Metrorex, majorare pe care Alstom nu a aplicat-o şi angajaţilor de la mentenanţă motivând lipsa fondurilor”, a mai spus Ion Rădoi liderul sindicaliştilor. Începând de astăzi angajaţii afiliaţi sindicatului vor purta în piept un ecuson prin care cer reprezentanţilor firmei să respecte contractul: „Ne-aţi preluat de la Revizia reparaţii Rame de Metrou şi Instalaţii, unde am avut venituri cu 30% mai mari. Fiţi corecţi!”. „Am fost preluaţi fără să ne întrebe nimeni şi ne-au stors ca pe o lămâie. Acum suntem mai puţini şi trebuie să suplinim şi ceea ce făceau ceilalţi, dar la aceleaşi salarii!”, a declarat revoltat Cătălin Gheorghiu, angajat al serviciului de mentenanţă.
Udrişte: „Nu comentez!”
La data de 31 martie a anului acesta contractul cu firma franceză expiră, astfel încât cei 550 de angajaţi ai serviciului, afiliaţi sindicatului, din totalul de aproximativ 600, sunt hotărâţi să declanşeze greva de avertisment de la 1 aprilie şi apoi greva propriu-zisă, dacă Alstom, Metrorex, Ministerul Transporturilor sau Ministerul Muncii nu vor lua măsuri. „Am trimis deja o adresă către Ministerul Transporturilor, una către reprezentanţii Alstom şi una către domnul Udrişte, directorul Metrorex. Dacă aceşti