Dupa ce in ultimii ani piata de adezivi a inregistrat cresteri anuale de 30-40%, iar principalii jucatori din piata au investit masiv in extinderea sau dezvoltarea unitatilor de productie, acestia se pregatesc acum, in cel mai rau caz, pentru o corectie a pietei cu pana la 15%. Investitiile se opresc si miza cade pe reabilitarea cladirilor vechi.
Piata romaneasca a sistemelor de zidarie uscate, in care adezivii au o pondere de peste 50%, a ajuns anul trecut la 280 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul precedent.
Piata de adezivi pentru 2008 este estimata in volum la aproximativ 900.000 de tone, in timp ce valoarea pietei se ridica in medie la 175 de milioane de euro. Pentru acest an, principalii jucatori din piata se pastreaza optimisti, cu estimari de crestere cuprinse intre 10% si 15% pe fondul lucrarilor de renovare a constructiilor vechi, in timp ce in cel mai rau scenariu piata ar putea scadea chiar si cu 15% fata de 2007, principalii factori care ar putea genera o asemenea situatie fiind sistarea lucrarilor imobiliare si in special a proiectelor rezidentiale noi. Piata adezivilor pentru polistiren pare sa fie singura pentru care exista crestere garantata, daca programul de reabilitare termica a cladirilor vechi demareaza in acest an.
In scenariul pesimist, piata de adezivi din Romania ar inregistra o stagnare la nivelul din 2008 sau chiar o scadere, dar totul depinde de accesul la finantare pentru ca proiectele imobiliare sa se finalizeze.
"Credem mai mult intr-o stagnare a pietei decat intr-o crestere, si chiar si asa conteaza foarte mult daca va exista finantare. In final este vorba despre un cerc vicios. Daca nu va exista finantare, piata poate sa scada", a declarat Andrei Dumitrescu, director de marketing si vanzari in cadrul diviziei de adezivi a companiei Henkel Romania.
Compania a ra