Compania La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercooler (sistem de racire/incalzire), estimeaza afaceri in stagnare in acest an, dupa ce in 2008 a inregistrat un avans al vanzarilor de circa 20%, pana la valoarea de 25 mil. euro.
„Anul trecut ne-am atins tinta de vanzari de 25 mil. euro pe cele doua piete pe care activam, Romania si Serbia, si am realizat un profit EBITDA (inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizari - n. red.) de 6,7 mil. euro, in crestere cu 24% fata de valoarea din 2007. In acest an insa nu mai putem miza pe cresterea vanzarilor", a declarat Cristian Amza, CEO si actionar minoritar al companiei La Fantana.
Imbuteliatorul este controlat de fondul de investitii Innova Capital, cu o participatie de 92%, care a intrat in aceasta afacere in anul 2007, odata cu exit-ul unui alt fond de investitii, Oresa Ventures.
In ultimii cinci ani, afacerile La Fantana au crescut de patru ori, inregistrand ritmuri anuale de crestere de peste 20%, insa pentru 2009 Amza previzioneaza o stagnare a vanzarilor la nivelul de anul trecut.
„Se inregistreaza o descrestere a consumului pe clientii vechi, dar o vom compensa cu clientii noi pe care i-am achizitionat in cursul anului 2008", a precizat Amza. Firmele si institutiile publice reprezinta peste 90-95% din numarul total al clientilor unui imbuteliator de apa in sistem watercooler.
Amza pune scaderea consumului din acest an pe seama reducerii activitatii in firmele aprovizionate cu apa si a reducerii bugetelor pentru aceste servicii.
„Disponibilizarile de personal anuntate, precum si intreruperea temporara de activitate sau restrangerea activitatii firmelor lovite de criza si limitarea consumului la o anumita suma se resimt pe piata apelor imbuteliate in watercooler prin reducerea consumului", a afirmat directorul La Fantana.
Din cauza perspectivelor de stagn